زمانی که راه لوله ها به وسیله عناصر مسدود کننده بسته می شود و آب به راحتی نمی تواند درون لوله نفوذ کند افراد اقدام به استفاده از روش هایی می کنند که در کمترین زمان ممکن، بدون دردسر و با کمترین هزینه بتوان راه لوله را باز کنند. یکی از روش هایی که اغلب به ذهن افراد می آید و به تصور افراد بسیار کاربردی به شمار می آید، باز کردن لوله با استفاده از اسید است.

شاید استفاده از اسیدها روشی کم دردسر به نظر بیاید و نسبت به کمک گرفتن از مجموعه های لوله بازکنی هزینه کمتری بطلبد؛ اما آیا می دانید چرا نباید از اسید استفاده کنیم؟ آیا دردسرهای ناشی از این روش ارزش ریسک و خطر دارد؟ در ادامه می خواهیم شما را با معایب و خطرات استفاده از اسید آشنا کنیم.

چرا نباید از اسید استفاده کنیم؟

از آنجایی که اغلب بازکردن راه لوله با استفاده از اسید روشی سریع محسوب می شود برای افراد بسیار وسوسه انگیز است. اما آیا از خطرات این اسید های قدرتمند باخبر هستید؟ می دانید این مواد چه آسیبی می توانند به شما و لوله هایتان وارد کنند؟

🔸انفجار

متاسفانه گازهایی که درون چاه فاضلاب موجود هستند از جمله گازهایی به شمار می آیند که به راحتی می توانند انفجار ایجاد کنند. به همین خاطر است که پیشنهاد شده از اسید ها برای باز کردن لوله ها استفاده نکنید؛ چراکه این مواد به دلیل انتشار گازهای سمی احتمال انفجار را در لوله ها افزایش می دهند.

🔸آسیب به لوله های فاضلاب و خوردگی آن ها

اسیدها از جمله خورنده های قوی به شمار می آیند که چند بار استفاده از آن ها خوردگی و آسیب به لوله ها را در پی خواهد داشت. همچنین از آنجایی که اغلب نقاط اتصال لوله ها به ویژه لوله های پلیمری از چسب است، اسید ها به راحتی می توانند این چسب ها را از بین برده و موجب جدا شدن لوله ها و یا آسیب به آن ها شوند. در صورتی که یکی از لوله ها دچار مشکل شود برای تعمیر آن هزینه زیادی نیاز خواهد بود و باید زمان زیادی برای تعمیر آن ها صرف شود؛ از این رو استفاده از اسید ها به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

🔸انتشار گازهای سمی و ایجاد مسمومیت

در صورتی که اسید با مواد فاضلاب مخلوط شود می تواند انتشار گازهای سمی همچون متان، کلر و هیدروژن را در پی داشته باشد. این گازها به دلیل سمی بودن می توانند تاثیرات مخربی بر روی ریه و بینایی بگذارند. حتی در بعضی مواقع موجب فلج مغزی شده و یا مرگ فرد را در پی خواهند داشت.

🔸سوختگی با اسید

شاید این نکته را ندانید که تماس اسیدها با پوست می تواند موجب سوختگی پوست شود؛ از این رو حتی اگر می خواهید از این مواد استفاده کنید حتما به نکات ضروری دقت داشته باشید. همچنین از آنجایی که احتمال فوران اسید بعد از ورود به لوله وجود دارد سعی کنید تا حد امکان بعد از ریختن اسید از لوله فاصله بگیرید.

🔸خراب شدن لباس ها

طبیعتا وقتی اسیدها می توانند به پوست صدمه وارد کنند و موجب سوختگی پوست شوند، سوختگی و از بین بردن بافت و رنگ لباس ها برای این مواد کار سختی نیست.

آیا اسید به طور قطع راه لوله را باز می کند؟

شاید این مسئله برایتان تعجب آور باشد که بسیار کم پیش می آید مشکل لوله ها با استفاده از اسیدهای شیمیایی حل شود؛ چراکه در اغلب مواقع گرفتگی لوله ها به دلیل رسوب گذاری بر دیواره لوله ها است و اسید ها این توانایی را ندارند که بتوانند این رسوبات را از بین ببرند. بسیاری از افراد زمانی که می بینند با یک بار استفاده از اسیدها گرفتگی لوله برطرف نمی شود مجددا از اسید استفاده می کنند. لازم به ذکر است این کار نه تنها نمی تواند کاری از پیش ببرد بلکه موجب آسیب به لوله ها نیز خواهد شد.

جایگزین های مناسب به جای اسید شیمیایی

برای آنکه معایب و عوارض خطر آفرین اسیدهای شیمیایی گریبان گیرتان نشود شما می توانید از روش های سریع و کم هزینه دیگر استفاده کنید تا بتوانید همان نتیجه را اما بدون ایجاد مشکل دریافت کنید. برخی از روش های جایگزین عبارتند از:

✔️استفاده از محلول های لوله بازکنی آماده که در فروشگاه ها به فروش می رسند

✔️استفاده از محلول های خانگی همچون جوش شیرین و سرکه و…

✔️بکارگیری فنر و یا تلنبه دستی

✔️کمک گرفتن از مجموعه های لوله بازکنی

به طور کلی میان این روش ها کمک گرفتن از یک مجموعه لوله بازکنی حرفه ای که بتواند به صورت تخصصی مشکل را حل کند موثرترین و بهترین راه محسوب می شود. لوله بازکنی شمال تهران که شامل مناطقی چون پاسداران، تهرانپارس، ستارخان، سعادت آباد، تجریش و… می شود از بهترین لوله بازکنی های تهران است که می تواند بدون استفاده از لوازم خطرناکی چون اسیدهای شیمیایی و با بکارگیری دستگاه های قدرتمند مشکل لوله را سریعا حل کند.

نکات مهم قبل از استفاده از اسید ها

در صورتی که شرایط استفاده از روش های جایگزین را ندارید و مجبور به استفاده از اسیدها هستید بهتر است حداقل نکات مهم و ضروری را برای استفاده از این مواد مورد توجه قرار دهید تا آسیبی به شما و تاسیسات بنایتان وارد نشود.

✔️استفاده از عینک و دستکش های مخصوص را در هنگام کار فراموش نکنید.

✔️قبل از استفاده از اسیدها حتما نوشته روی بسته را خوانده و نکات نوشته را رعایت کنید.

✔️از اسید هایی که دارای مارک هستند استفاده کرده و حتما آن ها را از داروخانه ها خریداری نمایید.

✔️قبل از ریختن اسید در لوله نخست پنجره ها و درهای را باز کنید تا هوا امکان جابه جایی داشته باشد.

✔️پیشنهاد می شود قبل از استفاده از این اسید ها آن ها را کمی با آب مخلوط کنید تا محلول رقیقی تولید شود.

✔️اسید ها را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید و در هنگام ریختن اسید در لوله اجازه ورود اطفال را به محل ندهید.

✔️در صورت تماس اسید با پوست و یا چشمانتان نخست محل تماس را با آب سرد بشوید و سپس به پزشک مراجعه نمایید.

✔️از آنجایی که اسید نمی تواند لوازمی را که درون لوله افتاده اند را از بین ببرد بهتر است اگر اشیایی در لوله افتاده است به هیچ عنوان از اسیدها استفاده نکنید.

✔️هر یک از اسید ها برای گرفتگی های خاصی مناسب هستند؛ به عنوان مثال بر روی برخی از اسید ها مناسب برای ذرات چربی و غذا و بر روی برخی از آن ها حلال مو نوشته شده که شما می توانید با توجه به نیاز خود اسید مناسب را خریداری نمایید. اغلب اسید های حلال مو برای حمام و اسید های از بین برنده چربی و غذا برای لوله ظرفشویی مناسب هستند.

سخن نهایی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با آثار مخرب اسید های شیمیایی آشنا کرده و به شما چند راه جایگزین را معرفی کنیم تا شما بتوانید بدون آسیب وارد کردن به لوله ها و صدمه به خود مشکل لوله را حل کنید. در صورتی که می خواهید گرفتگی لوله شما در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ آسیبی برطرف شود بهترین راه کمک گرفتن از بهترین مجموعه لوله بازکنی تهران است که بتواند در کمترین زمان ممکن و بدون آسیب و کثیف کاری مشکل را برطرف کند. شما می توانید به راحتی و تنها با شماره 09126908216 تماس بگیرید تا از بهترین خدمات برخوردار شوید.

ارسال دیدگاه

Call Now Button