شاید شما نیز تاکنون با مشکلاتی از جمله گرفتگی لوله مواجه شده باشید و بدانید این دسته مشکلات چقدر می توانند برای افراد زجرآور باشند. انسداد لوله علاوه بر آنکه می تواند بوی بدی را در محیط پخش کند، به مرور زمان باعث نشتی، شکستگی لوله، نم دار شدن دیوارها و در نهایت آسیب به بنا نیز خواهد شد. به طور کلی در طول روز عناصر متعددی از طریق دریچه ورودی وارد لوله می شوند و ماندن این عناصر در راه لوله ها می تواند انسداد لوله ها را در پی داشته باشد. شما می توانید از بازکردن لوله فاضلاب با چند روش ساده خانگی استفاده کرده و یا هر زمان که این مشکلات را مشاهده کردید با مجموعه لوله بازکنی حرفه ای خانی با شماره 09126908216 تماس بگیرید و درخواست نیرو کنید.

بازکردن لوله فاضلاب

برخی مواقع گرفتگی و انسداد لوله ها چندان عمیق نیست و افراد تصمیم می گیرند بدون کمک گرفتن از مجموعه های لوله بازکنی، خود مشکلشان را حل کنند. در این مواقع نخست باید به علت گرفتگی لوله ها پی ببرید و سپس از روش مناسبی برای بازکردن آن ها استفاده کنید. به طور کلی برخی از دلایل گرفتگی لوله ها عبارتند از:

✔️تجمع روغن، چربی و رسوبات درون لوله

✔️خالی کردن مانده مواد غذایی در لوله فاضلاب آشپزخانه

✔️ریختن باقی مانده رسوبات ساختمانی درون لوله فاضلاب

✔️انباشت مواد شوینده و یا صابون در لوله حمام یا ظرفشویی

✔️ریختن پرز فرش و موکت و یا مو بلند درون لوله فاضلاب

✔️افتادن لوازم شخصی شما همچون موبایل و یا گیره مو در لوله

✔️ریختن زباله های درشت همچون دستمال کاغذی و… در لوله توالت

✔️و…

بازکردن لوله فاضلاب با چند روش ساده خانگی

به طور کلی روش های متعددی برای بازکردن راه لوله ها با روش های خانگی وجود دارد؛ اما تنها برخی از این روش ها هستند که می توانند کاربردی بوده و موثر واقع شوند. برخی از این روش ها به عبارت زیر هستند.

🔸رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جاروبرقی آب

یکی از کاربردی ترین روش ها برای بازکردن لوله ها استفاده از جاروبرقی آب است که می تواند با مکش آب، راه لوله را باز کند. برای استفاده از این دستگاه لازم است لوله جاروبرقی را به درون لوله مسدود شده هدایت کنید و دور دریچه لوله را با پارچه بپوشانید. بعد دستگاه را روشن کنید تا جاروبرقی با مکش خود بتواند عناصری که موجب انسداد لوله شده اند را به درون خود بکشد.

🔸بازکردن لوله با تلمبه دستی

یکی از انواع لوازمی که وجود آن درون هر خانه ای الزامیست تلنبه دستی است که کار با آن بسیار راحت بوده و می تواند در مدت زمان کوتاهی مشکل لوله را حل کند. برای کار با این نوع تلنبه شما می توانید آن را بر روی دریچه ورودی لوله قرار داده و فشار دهید؛ تا جایی که راه ورود هوا به لوله بسته شود. حال تلمبه را به سمت بالا بکشید تا عناصر مسدود کننده به سمت بالا حرکت کرده و راه لوله را باز کنند.

🔸بکار گیری فنر دستی

فنر دستی نیز از جمله لوازم کاربردی است که می تواند با چرخش خود انسداد لوله را برطرف کرده و در نهایت این مواد را از لوله خارج کند. شما می توانید این فنر را وارد لوله کنید و به صورت دستی آن را بچرخانید و از شر گرفتگی لوله خلاص شوید.

🔸رفع گرفتگی لوله فاضلاب با چنگک فلزی

از آنجایی که در بسیاری مواقع افتادن اشیا مختلف درون لوله می تواند موجب انسداد راه لوله فاضلاب شود شما می توانید با استفاده از چنگک فلزی و یا گیره های مخصوصی که در بازار موجود هستند این اشیا را خارج کرده و راه لوله را باز کنید.

🔸رفع انسداد لوله فاضلاب با نمک و سرکه

اگر به دنبال محلول خانگی موثری هستید که بتواند راه لوله را به طور کامل باز کند می توانید از محلول نمک و سرکه استفاده کنید. برای این کار لازم است کمی سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و درون لوله بریزید تا واکنش این دو ماده و جوشش آن ها بتواند راه لوله را باز کند. پس از گذشت نیم ساعت از ریختن این محلول بهتر است آب به مقدار زیاد در لوله بریزید تا راه آن به طور کامل باز شود.

🔸بازکردن لوله با مواد شوینده

مواد شوینده با آنکه در بسیاری مواقع خود می توانند از دلایل انسداد لوله ها باشند، در مواقع انسداد لوله نیز می توانند مفید واقع شوند. شما می توانید کمی مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید و به آن حرارت دهید و سپس درون لوله بریزید تا راه لوله باز شود. همچنین بعد از گذشت چند دقیقه لازم است لوله را با آب داغ شست و شو دهید.

🔸استفاده از جوهر نمک

به طور کلی پیشنهاد شده تا حد نیاز از مواد خطرناکی چون جوهر نمک استفاده نکنید و در صورت مواجه شدن با مشکلاتی همچون گرفتگی لوله و استشمام بوی بد از لوله فاضلاب با مجموعه لوله بازکنی فوری تهران تماس بگیرید. در صورتی که اصرار به استفاده از این ماده دارید لازم است از دستکش و ماسک استفاده کنید و سپس 4 لیتر آب را با 3 فنجان جوهر نمک مخلوط کنید و درون لوله بریزید و به این محلول فرصت دهید تا انسداد لوله را برطرف کند. دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از این محلول درها و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا جا به جا شود.

سخن آخر

همانطور که گفته شد روش های متعددی برای رفع انسداد لوله ها وجود دارد که برخی از این روش ها کاربردی تر و موثرتر هستند. در این مقاله تلاش کردیم برخی از موثر ترین روش های بازکردن لوله در خانه را به شما معرفی کنیم.

در صورتی که گرفتگی لوله شما چندان جدی نیست شما می توانید از این روش های خانگی استفاده کنید؛ اما اگر یک درصد احتمال می دهید که لوله شما با این محلول ها و لوازم باز نشود پیشنهاد می کنیم بدون انجام اقدام خاصی با بهترین لوله بازکنی تهران تماس بگیرید تا نیروهای ما در کمتر از 20 دقیقه به محل رسیده و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند.

ارسال دیدگاه

Call Now Button