مجموعه لوله بازکنی خانی، با 20 سال سابقه کاری در حوزه لوله بازکنی، چاه بازکنی و تخلیه چاه، تعمیر و تعویض لوله‌ها، تشخیص ترکیدگی، نشتی لوله‌ و تعمیر آن ها، لوله کشی صفر تا صد ساختمان‌های مسکونی و تجاری و تمامی تعمیرات آن، توسط کادری مجرب، متخصص و کاربلد (دارای عدم سوء پیشینه) با دستگاه‌های پیشرفته و کامل، استاندارد و بروز مشغول فعالیت است. برای درخواست اعزام سرویسکار فوری در هر ساعتی از شبانه روز با شماره 09126908216 تماس بگیرید تا نیروهای ماهر و با تجربه ما در کمتر از 20 دقیقه در محل مورد نظر شما با کارشناسی رایگان حضور پیدا کنند. 

جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب

چگونه از گرفتگی فاضلاب جلوگیری کنیم؟ به نظر می رسد که فاضلاب ها همیشه در بدترین زمان ممکن مسدود می شوند، مانند زمانی که مهمانان شبانه ای دارید یا یک مهمانی بزرگ دارید. در حالی که ممکن است نتوانید هر گرفتگی را در هر زمان رفع کنید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از گرفتگی بیشتر و پشتیبان گیری نامطلوب انجام دهید. در این مقاله، شرکت لوله بازکنی خانی قصد دارد به معرفی نکات مهم و تاثیرگذار برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب بپردازد.

منتظر مسدود شدن خط اصلی فاضلاب نباشید

اگر هر سال یا هر دو سال یک بار گرفتگی لوله فاضلاب را تجربه می کنید، به تمیز کردن آن ادامه ندهید. اکثر شرکت‌های خدمات لوله فاضلاب را برای دیدن علت ایجاد مشکل، “گستره” می‌کنند. این کار مستلزم ارسال یک دوربین از راه دور برای بازرسی بصری است.

گاهی مشکل اصلی می تواند ریشه های درختان باشد، و یا مشکل یک لوله نیمه فرو ریخته یا حتی چدن پوسیده شده باشد که اجازه می دهد خاک به داخل لوله بیفتد و انسداد ایجاد کند. برای یافتن علت و رفع آن به جای دردسر با پشتیبان گیری لوله بازکنی حرفه ای تهران تماس بگیرید. راحت شدن از گرفتگی مکرر لوله و زحمت تمیز کردن فاضلاب، ارزش پرداخت هزینه را دارد.

یک پرزگیر روی شلنگ ماشین لباسشویی خود نصب کنید

اگر لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما تا به حال پشتیبانی نشده است، شما خوش شانس هستید. پرزها، تکه‌های پارچه، دستمال‌های صورت و حتی گاه به گاه جوراب می‌توانند از طریق شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما نفوذ کرده و در تخلیه شما مشکل ایجاد کنند. برای جلوگیری از مسدود شدن این مواد، در انتهای شیلنگ تخلیه، یک تله پرز قرار دهید. می‌توانید تله‌های پرز مشبک برای شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی خود را از مراکز خانگی و فروشگاه‌های فعال در این حوزه خریداری کنید و یا به سادگی از یک جوراب نایلونی قدیمی استفاده نمایید. مراقب تله باشید و وقتی پر شد آن را تعویض کنید. ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟ این راه حل سریع را امتحان کنید!

از محلول ها استفاده کنید

چه مو باشد، چه چربی یا غذا، نوعی ماده آلی بیشتر باعث رفع گرفتگی فاضلاب می شود. خوشبختانه، نوعی محلول وجود دارد که مواد آلی را در لوله کشی شما تجزیه می کند. محلول ها را به مجرای فاضلاب خود اضافه کنید تا مواد آلی را تجزیه کرده و به جلوگیری از گرفتگی لوله شما کمک کند. شما می توانید محلول های پاک کننده لوله را به صورت مایع خریداری کنید.

پاک کننده تخلیه لوله غیرخورنده است؛ بنابراین به لوله ها آسیب نمی کند. شما لازم است برای رسیدن به نتیجه مناسب دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. زمانی که از زهکشی استفاده نمی شود، قبل از رفتن به رختخواب، محلول را اضافه کنید و به آن فرصت دهید تا کار کند. پاک کننده تخلیه و تله در مراکز خانگی و فروشگاه های فعال در این زمینه موجود هستند. بسته به تعداد دفعاتی که از محلول استفاده می کنید، بسته باید چندین ماه دوام بیاورد.

چربی ها را جمع آوری کنید - آن را نریزید

یکی از بدترین چیزهایی که می توانید در لوله بریزید، چربی است. چربی رو روغن گرم تا در لوله سرد شود، در مجرای فاضلاب شما می ماند، جایی منجمد می شود و شروع به تشکیل گرفتگی می کند. سپس چیزهای دیگر در آن گیر می کند، و قبل از آنکه متوجه شوید دچار گرفتگی شدید خواهید شد. بهترین راه حل این است که از ریختن هر گونه چربی یا روغن در فاضلاب خودداری کنید.

فقط یک شیشه برای جمع آوری چربی در دست داشته باشید و وقتی پر شد آن را داخل سطل زباله بیندازید. یا اگر از کسانی هستید که دوست دارید با روغن باقی مانده غذا بپزید، می توانید ظرفی بخرید که برای ذخیره چربی برای استفاده مجدد طراحی شده است.

سیمان، دوغاب یا ترکیب درز را در راه لوله نشویید

ترکیب مصالح ساختمانی در لوله در اثر یک واکنش شیمیایی سخت می شوند و حتی در زیر آب نیز تشکیل می شود، بنابراین بدیهی است که اگر در زهکشی شما ته نشین شود، گرفتگی سختی در انتظار شماست. شن و ماسه یکی دیگر از محصولات ساختمانی است که برای زهکشی ها مضررند. شن و ماسه سنگین هستند و به سرعت در تله ها و لوله ها ته نشین می شوند و گرفتگی هایی ایجاد می کند که به سختی جدا می شوند.

برای جلوگیری از این مشکلات، هرگز ترکیب سفت کننده، دوغاب، مخلوط ملات یا بتن را در زهکشی آبکشی نکنید. در عوض، آب شستشو را در ظرفی ذخیره کنید تا مواد جامد ته نشین شوند. سپس آب را در قسمتی دور از دسترس در حیاط خود تخلیه کنید و لجن باقی مانده را در سطل زباله خود بریزید.

موها را قبل از رسیدن به دریچه لوله بگیرید

مو و صابون در وان یا حمام شما ترکیب می‌شوند و گرفتگی‌هایی ایجاد می‌کنند که ممکن است در نهایت نیاز به فنر لوله بازکنی داشته باشند. اما شما می توانید با گرفتن موها قبل از رسیدن به لوله ها از این کار جلوگیری کنید. اندازه های مختلفی از صفحه های مشبک برای این منظور موجود است. همچنین شما می توانید از مجموعه درپوش ها استفاده کنید.

درپوش پاپ آپ برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب

درپوش پاپ آپ روی سینک حمام شما برای جمع کردن مو، نخ دندان و سایر موارد مزاحم است و احتمالاً چیز خوبی است؛ زیرا همه اینها را از فاضلاب شما دور نگه می دارد. اما اجازه دادن به این زباله ها و وارد شدن آن ها به لوله می تواند موجب انباشته شدن این زباله ها به مدت طولانی شده و باعث می شود سینک کندتر و کندتر تخلیه شود و در نهایت اصلا خالی نشود. از آنجایی که جریان آب به سمت پایین، زهکشی را نیز کند می کند، گرفتگی در خطوط تخلیه راحت تر ایجاد می شود.

وقتی متوجه شدید که سینک حمام شما به آرامی تخلیه می شود، درپوش را بردارید و آن را تمیز کنید. اکثر پاپ آپ ها به دو صورت قابل نصب هستند. آنها را می توان به میله محوری که آنها را بلند می کند قلاب کرد یا به سادگی روی مبله قرار داد. اگر درپوش پاپ آپ شما قلاب شده است، باید مهره پشت قسمت دم (زیر سینک) را باز کنید و میله محوری را بیرون بکشید تا پاپ آپ آزاد شود.

هنگامی که آن را دوباره سرهم می‌کنید، سعی کنید میله را مجدداً بدون عبور از سوراخ در درپوش بازشو نصب کنید. سپس درپوش را داخل سوراخ تخلیه بیندازید. در بیشتر موارد، این روش به خوبی کار می کند و شما می توانید بدون برداشتن میله، درپوش پاپ آپ را برای تمیز کردن بردارید.

ضایعات غذایی خود را جمع آوری کنید

ریختن غذا در لوله و فرستادن آن به زهکشی راحت است، اما می تواند مجرای فاضلاب را مسدود کند. ایده بهتر این است که زباله های ارگانیک خود را در یک ظرف جمع آوری کنید و آن را در زباله بیاندازید.

فاضلاب خود را بشویید

توالت ها و شیرهای آب کم جریان برای صرفه جویی در آب عالی هستند؛ اما برای تمیز نگه داشتن زهکشی ها چندان خوب نیستند. حجم کمتر آب اغلب زباله ها را با خود نمی برد و در عوض آن را در لوله های شما جمع می کند. شما می توانید با شستشوی گهگاه لوله ها با جریان زیاد آب با این مشکل مقابله کنید. یک سطل 5 گالنی را با آب پر کنید و آن را در توالت خود بریزید در حالی که به طور همزمان آبکشی می کنید تا به تمیز نگه داشتن خط اصلی تخلیه کمک کنید. همچنین، وان حمام و سینک خود را با آب داغ پر کنید و آن را در فاضلاب رها کنید.

از توالت به عنوان سطل زباله استفاده نکنید

انداختن انواع محصولات مراقبت شخصی در توالت وسوسه انگیز است. از این گذشته، برخی گمان می کنند سوراخ تخلیه توالت بزرگ وجود است و در نتیجه مواد معمولاً خوب پایین می روند. اما به این دلیل که مواد در فاضلاب توالت پایین می رود به این معنی نیست که به فاضلاب اصلی می رسد. این امکان وجود دارد که به چیزی در لوله های شما گیر کند و باعث گرفتگی شود.

علاوه بر این واقعیت که بسیاری از این محصولات به آسانی تجزیه نمی شوند و بار غیرضروری را به تاسیسات تصفیه آب اضافه می کنند، می توانند زهکشی ها را مسدود کنند. بنابراین از استفاده از توالت به عنوان سطل زباله خودداری کنید. برای محیط زیست بد و برای زهکشی شما بدتر است.

ارسال دیدگاه

Call Now Button